Hernia behandeling met injectie

Selectieve wortelblokkade bij hernia – Het behandelen van een hernia met een prik in mijn rug. Is dit voor mij beschikbaar?

Van de mensen met rugklachten heeft ongeveer vijf procent een hernia. Omdat tachtig procent van alle hernia’s binnen zes tot acht weken vanzelf genezen, wordt er bij voorkeur eerst niet geopereerd.

Helaas kunt u in deze periode, waarin het lichaam de hernia zelf kan ‘oplossen’, ook veel last van pijn in uw rug of been hebben. Dat is natuurlijk bijzonder vervelend, en helaas zijn pijnstillers niet altijd effectief genoeg. Mocht u in deze eerste weken van uw hernia erg veel pijn hebben, dan kunt u een zogenaamde ‘therapeutische selectieve wortelblokkade’ overwegen.

Zijn de hernia klachten meer dan zes tot acht weken geleden ontstaan, dan is een therapeutische selectieve wortelblokkade niet zinvol meer. In dat geval kunt u een hernia operatie overwegen. Uit diverse medische onderzoeken is namelijk gebleken dat een operatie in dat geval significant betere resultaten oplevert dan blijven afwachten.

Of een wortelblokkade voor u de oplossing van uw pijnklachten is, kunnen we alleen maar beoordelen op basis van een recente MRI en een aanvullend medisch onderzoek in onze kliniek. Neemt u hiervoor met onderstaand contactformulier contact met ons op; we kunnen u snel van dienst zijn.

Contactformulier selectieve wortelblokkade

"*" geeft vereiste velden aan

Graag kom ik aanmerking voor een selectieve wortelblokkade. Kunt u me hierbij helpen?
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Lees alles over een hernia operatie

Endoscopische operatie

Operatietechnieken

Herstel na operatie

Wanneer opereren

Wanneer niet opereren

Gratis en vrijblijvend behandeladvies

Een hernia operatie via de PTED techniek, zoals die in Iprenburg Herniakliniek wordt uitgevoerd, is de beste én snelste manier om uw hernia te verhelpen. Vul ons diagnoseformulier in voor een gratis en vrijblijvend behandeladvies.

Vul ons diagnoseformulier in